배송 위치를 선택하세요.

국가/지역 페이지 선택은 가격, 선적 옵션 및 제품 가용성과 같은 다양한 요인에 영향을 줄 수 있습니다.

담당자
한국이구스

인천광역시 연수구 벤처로

12번길 42

KR(KO)

보도자료

이구스에 질문이 있으신가요?
다양한 자료를 필요로 하시나요?
이곳에서 이구스 기사 및 사진 자료를 다운로드 하실 수 있습니다.
전화, 이메일 또는 팩스로도 문의 가능합니다.

홍보실에 문의하기이구스 보도자료 요청하기

분야별 보도 자료

igus rolkabelrups voor gerichte irrigatie met besparingspotentieel2021-01-07

Nieuwe nauwkeurige irrigatie-installatie reduceert het water- en kunstmestgebruik met 75% - kabelrups in een goot geleid slangen met extra energiebesparing

Het doel van het precisie-irrigatiesysteem van Rathmakers Gartenbautechnik is het verstandig gebruik maken van waterbronnen terwijl tegelijkertijd het grondwater wordt beschermd. Met het nieuwe automatische irrigatiesysteem komt het water precies waar het zijn moet: direct bij de planten. Voor de veilige in compacte geleiding van slangen en kabels, vertrouwen de ontwikkelaars op een igus kabelrups-systeem dat bestaat uit een rolkabelrups en geleidegoot.

Watertekort is wereldwijd een groot probleem en daarom zijn er oplossingen nodig, vooral in de landbouw, waarbij water op een gerichte manier bij de plant wordt gebracht. Voor dit doel heeft Rathmakers Gartenbautechnik een precisie-irrigatiesysteem ontwikkeld in samenwerking met de Landwirtschaftskammer NRW. Terwijl conventionele irrigatiesystemen met een continue straal veel water verspillen, irrigeert en bemest het precisie-bewateringsysteem op een gecontroleerde wijze. Het unieke systeem is met name geschikt voor potplantcultivatie buiten en zorgt ervoor dat er water precies in het midden van de pot van de plant wordt toegevoerd. Door gebruik te maken van deze nieuwe technologie, zijn besparingen van 50 tot 75% mogelijk qua irrigatiewater, plantbescherming en kunstmest, afhankelijk van de potgrootte. Het reduceert ook de stikstoftoevoer naar het grondwater. De precisie-irrigatie-installatie heeft een breedte van 40 meter en een rijweg van 208 meter. De kabels en slangen voor de watertoevoer werden tot voor kort achter de wagens meegesleept. Er werd een lus gecreëerd, waarvoor een ruimte van ca. 2 meter nodig was tussen de wagengeleiding en de planten. Er was behoefte aan een veilige en ruimtebesparend kabelgeleidingssysteem. Daarom nam Ralf Hormes, CEO bij Rathmakers Gartenbautechnik, contact op met igus. "Samen met de igus-experts, besloten we een rolkabelrups te ontwerpen in een geleidegoot", legt Ralf Hormes uit.

343 vierkante meter meer effectief bruikbare ruimte
Het grootste voordeel van het systeem: door de slangen en kabels te geleiden, neemt het bruikbare oppervlak toe met 343 vierkante meter. Het verlengt tevens de levensduur van de toevoercomponenten in het systeem. Een 3500R serie rolkabelrups met een breedte van slechts 35 cm wordt gebruikt in een guidelite geleidegoot. De technische basis van de kabelrups is de integratie van rollen in de kabelrupsschakels die zorgen voor een reductie van de wrijvingscoëfficiënt bij lange rijwegen. Zo kan tot wel 57% van de benodigde aandrijfenergie worden bespaard bij het bewegen van het kabelrups-systeem. De

용어 "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" 및 "yes" 는 독일 및 일부 외국에서 igus® GmbH/ Cologne의 법적 보호를 받는 상표입니다 이는 독일, 유럽연합, 미국 및/또는 기타 국가 또는 관할권에서 igus GmbH 또는 igus의 계열사가 보유한 상표(예: 출원 중인 상표 또는 등록 상표)의 전체 목록이 아닙니다.

igus® GmbH는 Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES, Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber 및 이 웹사이트에서 언급된 다른 모든 드라이브 제조업체의 어떠한 제품도 판매하지 않음을 알려드립니다. 이구스에서 공급하는 제품은 igus® GmbH의 제품입니다.