배송 위치를 선택하세요.

국가/지역 페이지 선택은 가격, 선적 옵션 및 제품 가용성과 같은 다양한 요인에 영향을 줄 수 있습니다.

담당자
한국이구스

인천광역시 연수구 벤처로

12번길 42

KR(KO)

보도자료

이구스에 질문이 있으신가요?
다양한 자료를 필요로 하시나요?
이곳에서 이구스 기사 및 사진 자료를 다운로드 하실 수 있습니다.
전화, 이메일 또는 팩스로도 문의 가능합니다.

홍보실에 문의하기이구스 보도자료 요청하기

분야별 보도 자료

Een goede combinatie: nieuwe lineaire en draaiende geleiding van igus2020-10-08

drylin W lineaire geleiding met een PRT tandkranslager biedt glijdende en roterende instellingen

De nieuwe ontwerpstudie van igus kan tegelijkertijd lineair bewegen en roteren. Met de drylin W lineaire/draaiende geleiding, kunnen armleuningen, tafeltjes en bedieningspanelen op stoelen en fauteuils bijvoorbeeld gemakkelijk worden ingesteld zoals de gebruiker dat wil. Wat voorheen met veel moeite in elkaar moest worden gezet door de klant, is nu klaar voor montage. Daarnaast waarborgen de smeermiddelvrije polymeer glij-elementen stille bewegingen.

Popcorn, nacho's, een liter cola en een comfortabele fauteuils, veel mensen associëren dit met een bioscoop-beleving. Om een bezoek aan de bioscoop nog gevarieerder te maken, vertrouwen sommige exploitanten op digitale entertainment media. Bijvoorbeeld op uittrektafeltjes en krukjes of op bladen in de armsteunen of meubel. Nu heeft igus een nieuw product ontwikkeld, speciaal voor gebruik in multifunctionele fauteuils en stoelen: de drylin W lineaire/draaiende geleiding. Het stelt gebruikers in staat om trays of displays lineair naar voren en naar achteren te bewegen alsmede deze te roteren, met behulp van een lager. "Behalve voor stoelen in bioscopen, theaters vliegtuigen, is de nieuwe drylin W geleiding bedoeld voor toepassingen in besturingscabines, zoals op tractoren of zelfs op kranen. Overal waar bedieningselementen flexibel en ergonomisch bewogen moeten worden in een compacte ruimte", legt Michael Hornung uit, igus drylin Linear and Drive Technology Product Manager. Voor de nieuwe ontwikkeling, combineerde igus eenvoudigweg twee reeds bestaande en succesvolle, bewezen producten: een drylin W lineaire geleiding voor lineaire beweging met een PRT-04 tandkranslager voor rotatie. Het lager is al geïntegreerd in de draagplaat. Voor de gebruiker betekende dit voorheen dat beiden producten samen geïnstalleerd moesten worden hetgeen veel inspanning vereiste. De draagplaat moest worden bewerkt om het tandkranslager en de kabeldoorvoer onder te brengen en alle componenten moesten nauwkeurig worden geïnstalleerd. Dankzij de direct gecoördineerde en installatie-klare complete oplossing, bespaart de gebruiker kosten voor assemblage en nawerk.

Stille afstelling
In plaats van geleiders met kogellagers, maakt igus gebruik van tribologisch geoptimaliseerde hoogwaardige polymeren in de glij-elementen van de lineaire slede en het lager. Ze zijn tot wel vier keer stiller dan geleiders met kogellagers en tegelijkertijd smeermiddelvrij en onderhoudsvrij. Door extra smeermiddelen en olie achterwege te laten, is de drylin W lineaire/roterende geleiding ongevoelig voor stof en vuil. Hygiëne is een belangrijk voordeel voor het frequente gebruik van de geleiding door verschillende mensen. "Naast de praktische functionaliteit van ons nieuwe product, hechten we natuurlijk ook een grote waarde aan het design. Er worden lichte materialen zoals kunststoffen en aluminium gebruikt. We gebruiken een decoratieve transparante geanodiseerde coating voor de rails", zegt Michael Hornung. Met 40 mm, heeft de nieuwe ontwerp-studie een zeer compacte systeemhoogte en kan ook worden uitgerust met een handmatige klem en individuele voorspanning. Op deze manier blijft het display op zijn plek na het instellen. Dankzij het drylin W modulaire systeem kan het product worden ingesteld op elke lengte.

용어 "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" 및 "yes" 는 독일 및 일부 외국에서 igus® GmbH/ Cologne의 법적 보호를 받는 상표입니다 이는 독일, 유럽연합, 미국 및/또는 기타 국가 또는 관할권에서 igus GmbH 또는 igus의 계열사가 보유한 상표(예: 출원 중인 상표 또는 등록 상표)의 전체 목록이 아닙니다.

igus® GmbH는 Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES, Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber 및 이 웹사이트에서 언급된 다른 모든 드라이브 제조업체의 어떠한 제품도 판매하지 않음을 알려드립니다. 이구스에서 공급하는 제품은 igus® GmbH의 제품입니다.